Zorg voor uw kind
H
eeft een leerling meer uitdaging, zorg of begeleiding nodig? Met passend onderwijs zorgen wij dat uw kind onderwijs op maat krijgt.
Iedereen gelijk, iedereen anders… iedereen bijzonder
Ook al zitten leerlingen van dezelfde leeftijd bij elkaar in een groep, we weten dat iedere leerling zijn of haar eigen behoeften, talenten en leerstijl heeft. Het is aan ons om dit te ontdekken en in de (individuele) leerbehoefte te voorzien.
Ook al zitten leerlingen van dezelfde leeftijd bij elkaar in een groep, we weten dat iedere leerling zijn of haar eigen behoeften, talenten en leerstijl heeft. Het is aan ons om dit te ontdekken en in de (individuele) leerbehoefte te voorzien.
Leerlingvolgsysteem
Van iedere leerling wordt een leerlingenmap bijgehouden. Daarin worden gegevens opgenomen over de leerlingbespreking, gesprekken met ouders, speciale onderzoeken, handelingsplannen en toets- en rapportgegevens van de verschillende jaren. De Interne Begeleider beheert het CITO- leerlingvolgsysteem (LVS).
Van iedere leerling wordt een leerlingenmap bijgehouden. Daarin worden gegevens opgenomen over de leerlingbespreking, gesprekken met ouders, speciale onderzoeken, handelingsplannen en toets- en rapportgegevens van de verschillende jaren. De Interne Begeleider beheert het CITO- leerlingvolgsysteem (LVS).
Na iedere toetsperiode bespreken de leerkrachten met de Interne Begeleider en de directeur de groepsresultaten. In overleg met de schoolleiding worden er afspraken gemaakt met de groepsleerkrachten. De leerkrachten rapporteren drie keer per jaar aan de ouders. Dit zijn bij ons de welbekende 10-minuten gesprekken.
Gaat het iets moeilijker?
Als u of een leerkracht zich zorgen maakt over de ontwikkeling van uw kind kan het zijn dat uw kind ergens moeite mee heeft. Dit kan zijn op het gebied van rekenen, taal, met concentratie maar ook met samen spelen of samenwerken. We overleggen dan over welke hulp gewenst is en
Als u of een leerkracht zich zorgen maakt over de ontwikkeling van uw kind kan het zijn dat uw kind ergens moeite mee heeft. Dit kan zijn op het gebied van rekenen, taal, met concentratie maar ook met samen spelen of samenwerken. We overleggen dan over welke hulp gewenst is en
nemen samen vervolgstappen. Toch kan het voorkomen dat we zelf niet over voldoende mogelijkheden beschikken om de situatie van uw kind te verbeteren. Dan zullen we, samen met u, een zorgteam inschakelen en een passend zorgplan maken.
Passend onderwijs
Op 1 augustus 2014 is de Wet Passend Onderwijs van kracht. Alle basisscholen maken dan deel uit van een samenwerkingsverband Passend Onderwijs
(zie www.swv2302.nl). De scholen van het samenwerkingsverband hebben afspraken gemaakt over de basisondersteuning die in elke school geboden wordt. Naast deze basisondersteuning kan er op scholen extra ondersteuning geboden worden aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften.
Het is onze ambitie om over 4 jaar een school te zijn die op een hoog niveau brede ondersteuning biedt aan alle kinderen die bij ons worden aangemeld binnen onze grenzen
Op 1 augustus 2014 is de Wet Passend Onderwijs van kracht. Alle basisscholen maken dan deel uit van een samenwerkingsverband Passend Onderwijs
(zie www.swv2302.nl). De scholen van het samenwerkingsverband hebben afspraken gemaakt over de basisondersteuning die in elke school geboden wordt. Naast deze basisondersteuning kan er op scholen extra ondersteuning geboden worden aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften.
Het is onze ambitie om over 4 jaar een school te zijn die op een hoog niveau brede ondersteuning biedt aan alle kinderen die bij ons worden aangemeld binnen onze grenzen
(meer informatie in onze schoolgids). Hierbij denken we altijd vanuit kansen en niet vanuit belemmeringen.
We hebben de intentie om kinderen hier op school te ondersteunen in plaats van ze te verwijzen. We hebben de knowhow om de talenten van de kinderen optimaal te benutten.
Dit alles doen wij in nauwe samenwerking met de ouder. Betrokkenheid is belangrijk voor ons. Alles zal in nauw overleg en samenwerking met de ouder plaatsvinden. De relatie ouder-leerling-leerkracht staat hierbij centraal.